Najnowsze zdjęcia użytkowników

admin
admin
admin
admin

Instrumenty na pokładzie samolotu - debata w Komisji Europejskiej

  Do Komisji Europejskiej wpłynęły propozycje debaty nad problemem wnoszenia instrumentów muzycznych na pokłady samolotów.

  Choć w dużych i droższych liniach lotniczych muzycy raczej nie spotykają się z oporem przy odprawie czy ze strony załogi, to jednak zupełnie inaczej wygląda to przy korzystaniu z usług tańszych lini lotniczych. Przy próbie wnoszenia skrzypiec i instrumentów mieszczących się w schowku lub pod siedzeniem, ale wykraczających poza podane na stronach internetowych wymiary często można spotkać się z nakazem oddania ich do luku bagażowego, oczywiście za dodatkową opłatą. W przypadku odmowy proponowane jest wykupienie dla nich dodatkowego miejsca siedzącego, co w oczach muzyków zakrawa o absurd. Radzić więc sobie trzeba inaczej, na przykład zakupem jednego z poniższych futerałów firmy BAM, które mieszczą się w wymiarach wymaganych przez linie lotnicze. Są one jednak dość drogie, więc większość muzyków zapewne radzi sobie w inny, mniej czy bardziej uczciwy sposób.

  Komisja Europejska zdecydowała się na debatę na ten temat pod wpływem lobby Association of Artist Menagers oraz International Federation of Musicians. Organizacje domagają się bardziej przejrzystego prawa w tej sprawie, a także obowiązkowego zapisu, iż każdy mniejszy instrument może być wniesiony na pokład samolotu i przechowywany w kabinie pasażerskiej. Na razie nie wiadomo jeszcze, co kryje się pod pojęciem "mniejszy instrument", prawdopodobnie jednak w grupie tej znajdą się także skrzypce, altówki oraz każdy instrument który swobodnie mieści się w schowku lub pod siedzeniem. Regulaminy linii lotniczych mają również zawierać jasne zasady postępowania z dużymi instrumentami. Organizacje proponują również przepis, który pozwalałby na odmówienie wniesienia instrumentu na pokład jedynie z powodu zagrożenia bezpieczeństwa lub nietypowej specyfiki technicznej samolotu. 

  Benoit Machuel, prezes International Federation of Musicians wyraża aprobatę dla podejmowanego projektu, zaznacza jednak, że linie lotniczę chcą decydować, czy instrument muzyczny uznać jako bagaż podręczny. Oznacza to, że w przypadku przychylności KE do ich prośby przy odprawie będzie można być poproszonym o wybranie między bagażem podręcznym lub instrumentem. 

  Debata nad powyższą sprawą będzie częścią rewizji praw obowiązujących pasażerów linii lotniczych w Unii Europejskiej. Nastąpi ona jeszcze w tym roku, a jeśli jej wynik zostanie zaakceptowany przez państwa członkowskie, nowe prawa wejdą w życie w roku 2014.

 

PRZECZYTAJ TAKŻE:   Dobre rady z 1890 roku

                                 Skrzypce jak malowane

 

 

Strona główna